середу, 3 квітня 2024 р.

 "Яким має бути змістове наповнення курсу "Основи правознавства" для 9 класу в обсязі 0,5 год/тиждень у 9 класі НУШ? Мої пропозиції до структури програми курсу".

 

Реформи в освіті давно стали викликом для всіх освітян. І особливо боляче коли це стосується предмету, яким живеш. Так, однією з новацій стало скорочення предмету «Основи правознавства» у 9 класі НУШ.

Аналізуючи змістовне наповнення курсу та необхідність його скорочення мимоволі виникають думки про те, що окремі недо-фахівці нехтують основними підвалинами побудови правового суспільства загалом. Так, якщо врахувати те, що у переважній більшості навчальних закладів загальної середньої освіти вказаний предмет ведуть не спеціалісти (як показує зібрана мною статистика – в кращому випадку це вчителі історії але і є випадки коли предмет веде вчитель фізкультури чи трудового навчання) то звичайно їм важко буде оцінити завдану шкоду майбутнім поколінням.

Що можна вкласти в учня за 16-18 год.? Як пояснити механізм функціонування держави? Як пояснити межі відповідальності за певні дії? Як встигнути розповісти про можливості правового суспільства?

Багато хто буде апелювати до предмету «Громадянська освіта» але його змістовне наповнення не дасть відповіді на основні питання працевлаштування чи особливості кримінальної відповідальності неповнолітніх. Основні теми цього предмету не покривають недостатності знань з основ права.

Разом з тим, почавши розмову про можливості людини в суспільстві чи можна змовчати про те, як створюється і функціонує це суспільство.

Скорочуючи програму вивчення предмету ми будемо мати суспільство, що обмежено володіє інформацією щодо своїх прав, не вміє захищати свої інтереси. В результаті ми отримаємо «кишенькову» керовану державу в  якій будуть «розквітати» усі можливі форми автократії.

Немає коментарів:

Дописати коментар

   Інноваційні технології під час змішаного та дистанційного навчання у ліцеях з посиленою військово-фізичною підготовкою Інноваційні технол...